Thursday, November 1, 2007

Slutet på ett år, början på ett nytt

Månadsskiftet betyder för mig som för många andra att det är dags att börja ett nytt år i träningsdagboken. Jag är inte så mycket för att utvärdera träning och så, men jag tänkte presentera lite statistik iallafall.
  • Total träning: 455.5h fördelat på 458 pass
  • Löpta kilometer: 5554 km
Fördelat per idrott
  • Löpning: 352h fördelat på 4746km (4:27min/km)
  • Ol: 76h 44min fördelat på 808km
  • Skidor: 2h 6min fördelat på 30km
  • Gym, gympa och annan träning: 21h
Annan onödig fakta
Mest använda skor
  1. Wave Mustang 77:28h, 1078km
  2. NB 755 (används fortfarande) 55:10 730km
  3. NB 902 (används fortfarande) 54:40 664km
Vinterträning inför nästa säsong har jag tänkt att dra igång på allvar nästa vecka. Planeringen kommer i stort att bygga på samma grund som förra vintern, vilket innebär en treveckors cykel med två hårda och en vilovecka. Grunden kommer bestå av intervaller tisdag torsdag och lördag eller söndag. Längre pass på onsdagar och helgen. Jag har även tänkt att ha träningsdagboken på www.attackpoint.org, och följa upp varje pass lite noggrannare där.
Det blir en fin upptakt på träningen i helgen, när vi är ett gäng från GVOC som åker till Whistler för två dagars fin träning på väldigt tungsprugna kartor, ska bli riktigt fint.

Trailrunning Lynn Valley

I söndags var vi (jag, petra, louise, megan) och sprang på fina stigar i Lynn valley som är en av sevärdheterna i Vancouver med en magnifik hängbro. Det var rejält blött med både vatten underifrån och uppifrån men det blev ett fint pass.
LynnValley

WET och Halloween


Igår var det halloween, måste verkligen säga att halloween här och i Sverige är inte jämförbara. Här finns det en hel del folk som till och med går och jobbar utklädda. Till skillnad från Sverige behöver man inte klä ut sig till ett spöke heller. Här kommer folk i de mest fantasifulla kostymer föreställande de som är inne nu, typ Shrek, Jack Sparrow samt det verkar även vara populärt att klä ut sig till löpare d.v.s för små shorts och t-shirt som slutar vid naveln.
På kvällen var vi först på WET på UBC campus, riktigt kul område för sprint, med mycket små gångar och vägval kring byggnader.
Efteråt var det potluck hemma hos familjen Orham (GVOCs klubbhus).


No comments: