Friday, November 16, 2007

Första stapplande stegen som kartritare

Så var då jag äntligen igång med min karriär som kartritare. Området jag ska rita är False Creek/Granville island, området ligger ett stenkast från downtown och verkar vara ett intressant sprintområde. Hittils har jag bara varit ute några få timmar i terrängen, och det går inte fort framåt. Men förhoppningsvis ska jag få in tekniken lite bättre snart och lyckas få till en användbar karta.
Utsikten från min arbetsplats är inte att klaga på iallafall.






Knäet är även mycket bättre nu. Mitt egenkomponerade styrke/streching program för höftpartiet. Jag har även undvikt att köra så mycket distans och framförallt hållt mig på ganska plant och mjukt underlag. Jag har kunnat springa tre hårda pass de senaste dagarna utan någon smärta alls så det är väldigt positivt. Ska ta det lite lungt ett tag till, sen försöka öka på distansen lite mer sedan.
I tisdags var det 6*800m på väldigt blöt och hal gräsmatta med friidrottsteamet från ubc. Bra pass men jag var inte riktigt pigg, förmodligen p.g.a att jag inte sprungit så mycket senaste tiden. Måste nog även köpa mig ett par nya spikes om jag ska forsätta springa där. Kommer nog bara att bli mer och mer lera.

Onsdagen bjöd i sedvanlig ordning på WET, den här gången var den förlagd till Camosun Bog, vilket är en våtmark/myr i östra delarna av pacific spirit park. Området var kanske inte det roligaste för orientering dels var det ganska lerigt sen var skogen av den typen man helst inte ger sig in i. Men det var även kul att komma iväg lite ifrån parkerna.

Idag var jag med Thomas och Benoit och provade på en ny träningstyp för mig, trappintervaller. Intervallerna startade nere vid Wreck beach sen var det bara trappor, trappor och lite mer trappor upp vilket tog nästan 2min. Vet inte om det är så grenspecifik träning, men jobbigt för lår, vader och pumpen var det iallafall.

Vinterns solresa är även bokad nu. Vilket innebär att vi lämnar ett regnigt Vancouver för två veckor i Mexico över jul och nyår. Det enda som är bokat hittills är flygbiljetterna och de tar oss till Mexico City. Tanken är sedan att vi ska ta oss söderut i landet med buss. Den preliminära resplanen innhåller än så länge Oaxaca, Puerto Escondido och kanske Acapulco. Det ska bli trevligt med lite värme och få se ett nytt land och en ny kultur. Jag får även hoppas att spanskakunskaperna från högstadiet och gymnasiet sitter och förhoppningsvis får jag tillfälle att finslipa de lite.

1 comment:

Erik said...

Trådbuss? Vancouver kanske inte är så dumt ändå...