Thursday, October 25, 2007

Ol-premiär bl.a.

Första veckan på andra sidan atlanten börjar närma sig sitt slut. Både träningspremiär med fridrottarna i T-birds och ol-premiär med GVOC har hunnits med. Annars ägnas den mesta tiden åt pm-skrivande i handelsrätt. Förhoppningsvis ska de pm:na bli klara den närmaste veckan, så då hoppas jag få lite mer tid att utforska Vancouver. Än så länge har de mest blivit några små korta promenader i de närmaste kvarteren, sen har jag även varit med Petra en dag till UBC och kollat in hur campus ser ut här.

Intervaller med Thunderbirds
I tisdags var jag och körde lite intervaller med T-birds som är UBCs track&field lag. Intervallerna bestod av 4*1mile på gräsplaner i utkanten av UBC campus. I och med att det regnat ganska mycket den senaste tiden var det ganska blött och tungt i marken, men det kändes helt ok iallafall. Det var ett gäng bra grabbar med och tränade så det ska nog kunna bli bra under vintern. Fast om vi bara ska köra där på gräset blir det nog att investera i ett par nya spikes.

WET
Onsdagen innebar WET, vilket står för weekly evening training och hålls av Greater Vancouver Orienteering Club (GVOC). Det brukar tydligen vara en bana på ca 5-6km i någon av stadens parker som arrangeras varje onsdag kväll. Eftersom det går kvällstid är det pannlyse som gäller, jag hade en liten led-lampa, inte optimalt med det fungerade bra. Träningen igår var i Vanier park, riktigt häftigt ställe, inte själva parken, men det ligger precis på andra sidan ett vattendrag från downtown, så det var riktigt häftig vy. Banan igår var en något ny erfarenhet för mig, och bestod av "doglegs", typ kontrollplock förutom att kontrollerna hör ihop två och två. Om man tar t.ex. A1 måste man sedan ta A2, se på kartan.


Jag sprang C-B-A-F-I-E-H-G-D-J, förmodligen inte optimalt. Sen blev jag ganska lurad på ett ställe också, tänkte springa H-D men när jag kom halvägs var det en ny 2m hög stenmur..

1 comment:

Peter Löfås said...

T-Birds?? Var Travolta med och sprang också?