Monday, January 21, 2008

Wii 105 miles

Äntligen är jag igång och tränar för fullt igen utan några problem med knäet. Efter att vi kom hem från Mexico har jag nu fått ihop 2,5 veckor med riktigt bra träning. Den senaste veckan blev det 105miles (169km) vilket får anses helt ok. Veckan innehöll även ganska mycket kvalitetspass, 3 intervallpass på bana, 2 orienteringspass i högt tempo bl.a.. Även om det lördagens banpass kanske inte kan kallas banpass då det på morgonen snöade kraftigt och det låg 2-3cm slask på banan när vi sprang.


Idag var det första tävlingen i GVOC helgserie för våren "Why just run" i Stanley park. Det var väl inget lysande lopp från min sida, jag hade dels lite problem med kontrollplaceringarna inne i träd och dyl. Sen var inte benen speciellt pigga idag heller, men det var ganska förståeligt efter senaste veckans träning. Men jag slog iallafall Thomas med två viktiga sekunder, alltid något.

Nästa vecka kommer att bli lite lugnare, det ska bli väldigt skönt med lite återhämtning nu. Nästa helg är det också dags för årets första tävling. Tävlingen är ett 8km stadslopp i Richmond.

Annars har jag tagit det väldigt lungt sen vi kom hem och inte gjort så mycket. Kartritandet har legat lite på is p.g.a vädret här, antigen är det regn eller så är det för kallt för att vara ute och rita. Kartan är dock i stort sett klar, jag ska försöka komma ut nästa vecka och göra de sista små justeringarna.

Jag har dock haft lite annat att fördriva tiden med. Våra roomies fick ett Wii i julklapp, så det är ett antal timmar som har ägnats åt Super Mario Galaxy och fler kommer det att bli. Riktigt grymt spel, det måste nog bli en investering sen när jag åker härifrån.