Saturday, December 15, 2007

God Jul och Gott nytt år!

Dags att önska God Jul och Gott nytt år! Däför att bloggen kommer inte att uppdateras de kommande veckorna. För på måndag åker jag och Petra iväg på våran resa till Mexico och jag vet inte hur bra internet förbindelserna kommer att vara där.

Annars har jag börjat komma igång ganska bra med träningen igen nu. Än så länge den här veckan är jag uppe i nästan 11mil. Jag ska snart iväg och springa lite med Thomas och John och sen är det ett orienteringsrace imorgon vilket innebär att den totala mängden den här veckan kommer nog att landa uppemot 14,5-15mils löpning vilket var länge sedan.
Jag kan fortfarnade inte springa distanspass längre än ca 50min på asfalt utan att få ont i knäet. Men däremot var jag, Petra och Louise och sprang en riktigt fin tur igår, Diez Vistas som ska ha 10 vyer, men det var ganska taskigt väder så det var synd. Effektiva löptiden blev ca 2:15h/17km med en 600-700m stigning. Det passet kunde jag springa utan känna något alls i knäet vilket var väldigt skönt, däremot ramlade jag och slog upp ett jack i smalbenet.
Efter tre ganska hårda veckor nu, kommer det att bli en väldigt lugn vecka nu dels för att de blir många resdagar till och i Mexico. Men även för att ge knäet en chans att läka lite till.
Diez Vistas



På kvällen var vi inbjudna till familjen Oram för middag och pepparkakshusbygge. Det blev en riktigt trevlig kväll med god mat, trevligt sällskap och fina hus. Det blev ganska olika stil på husen, förmodligen beroende på att byggarna kommer från ganska skilda kulturer. Chris (Louises pappa) kunde peka ut direkt när de var klara vem som hade byggt vilket hus.
Pepparkakshusbygge


Så från oss här på andra sidan till er alla en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År!
Bloggen återkommer i början av Januari med en varm och förhoppningsvis solig rapport!

1 comment:

Anonymous said...

Du som är på rätt sidan pölen, köp en FR 405 och skicka hem till mig!
Provision utlovas.